DETTE TAPASBORDET SKULLE JEG HA LAGET I SOMMER

DET VAR DEN FESTEN DET ALDRI BLE NOE AV.
DET VAR FOR MANGE DAGER HVOR VINDEN NESTEN BLÅSTE OSS UT AV SOMMERSTEMNING

Dager hvor duker blafret og parasoller veltet, mens en iskald vind ødela både humør og entusiasme. Skulle kanskje vært litt mer pågående slik at vi hadde spist inne.
Å planlegge et tapasbord er nemlig noe av det hyggeligste jeg gjør.

Denne sommeren ble det ikke noe av, men du verden så mange gode ideer jeg har på lager.
Nå kan jeg kanskje dele dem med dere, for jeg har jo ikke gitt opp. Sjansen er jo der for å få til noe utover høsten.
Her er noen av det jeg har planlagt for fremtidig bruk:



1. Kokte, halve poteter med rømme liten klatt kaviar el. røkelaks pyntet med en dillkvist
Søte og små, men så gode


2. Wrap med spekesild


Nytt og spennende innhold

3. Chips av parmesan
Gode og lettvinte

4. Spanske kjøttboller

Nok til alle
4. Agurkruller med laks og dill

Eller agurkruller med reker i majones med paprika
5. Ost og skinke med melon og basilikum på brød
Flotte farger
6. Deilig og spennende brød
En annerledes måte å servere brød på

7. Slik kunne det vært:
I sommer ble det ikke slik
I tankene hadde jeg altså planer for et måltid som besto av alle mulige god matretter. Der vi kunne spise det vi likte best og kose oss enten det ble ute eller inne.
Hadde dessuten planen klar for å fylle opp med en smakfull pastasalat.

8. Kald pastasalat med kylling, reker og chili.



Den metter godt denne
Dette ser jo ut til at det skulle kunne ha mettet og gledet mange munner. Vi får se hva som skjer. Av og til blir drømmer virkelighet, av og til er det like greit at de forblir drømmer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?