RETT FRA DET ENE TIL DET ANDRE


SOMMEREN ER HER OG HAGEN "FLASHER" HELE SIN SKJØNNHET
Og tror du  jeg blir begeistret ?

Etter at regnet nesten har grodd svømmehud både her og der, så snur det plutselig og vi får et par dager med deilig varme, og strålende sol.
Vi mennesker våkner selvsagt til liv, og blomstene som har ventet i klissvått vær, de skynder seg å vise oss hvor vakre de egentlig er.
Jeg klarer ikke å styre meg, henter kameraet og knipser i vei.
Her er noe av fangsten fra kamerajakten:
Denne er uten navn, den sto i hagen da vi overtok.

Peoneer er ikke snaue når det gjelder å vise seg frem i all sin prakt.


The Bowl of Beauty

Den ble kjøpt på Gjennestad gartnerskole i 2005, og har alltid vært en fryd og glede. Den startet å blomstre ganske fort den har spredd seg litt og den blomstrer overdådig, den gir og utallige blomster i blomstringen. 

Her kommer en diva
Denne heter Sarah Bernard, den er kjøpt på peongartneriet  på Hortensveien.
Vakker, men den sprer seg lite og gir kanskje 5-8 blomster i sesongen. Denne flyter bare på utseendet.

Disse føler jeg er frekke
Blomstene vekker jo følelser, det vet vi jo. Det kan ikke forklares med fornuft. Jeg kan ikke forklare hvorfor denne gamle valmuen får meg til å tenke at den er frekk. Jeg hadde den med da jeg kom, den ble satt ned et helt annet sted enn den nå stikker seg fram. Det er det jeg føler, den stikker seg fram. Allikevel er den veldigvakker der den står mellom bregnene. Skulle nesten tro de var skapt for hverandre.
Jeg er redd det kan bli flere runder fa hagen. Min årvisse begeistring og eufori kjennes ut til å slå til omtrent nå.
Hvordan var det i fjor? Klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?