KANSKJE JEG KAN KALLE DETTE SASHIMI?

HAR JO SAGT FØR AT JEG VET EGENTLIG IKKE HVA DETTE HETER.
SOM EN LITEN SMAKEBIT OG OPPSTART TIL FREDAGSKVELDEN ER DET UTMERKET

Vi har gradvis og nesten uten å merke det blitt veldig glade i sushi og maki. Underveis har jeg også skjønt at det er veldig godt å kombinere de deilige friske smakene uten å prøve å være som japanerne. Det fins mange varianter der ute som jeg ikke har oversikt over.


Vi har jo trening i å spise rå fisk

Alt jeg trenger for å lage denne maten finner jeg i spiskammeret, andre kaller det for Meny sentrum. For meg fungerer det som et spiskammer. Alt fins der, godt ivaretatt av dem som jobber. kvaliteten er god, og hjelpsomheten er stor. Hvis jeg står fast og mangler ideer, så kan de hjelpe med det og.

Oppskrift
Laks fra Frøya eller Salma
avocado
soyasaus
syltet ingefær
chili majones
sesamfrø

Med vilje så skriver jeg ikke mengde, det må være etter hvor mye du tenker det blir spist. hos oss delte to stykker en slik tallerken. Det er verdt å huske at fisk er rikt på proteiner og det metter godt.
Fiske skivene dynkes med soya og kan marineres 1-2 timer.
Et annet tips jeg vil gi deg er å ha en superskarp kniv med stort blad, og lettest blir det å skjære tynne skiver, hvis fisken er blitt fryst og tint litt.
Nå skal vi ta og roe ned til fredagens aperitif.
God helg!
Klikk her for mer fiskeretter.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?