SUSHI? NEI, MAKI? NNTJANEI

EN HJEMMELAGET VARIANT SOM SMAKTE FANTASTISK GODT.

Foranledningen var som så ofte før, en fredagskveld, familie samlet, helga starter og vårt lille kick off denne gangen var det jeg vil kalle maki-inspirert.

Som du ser på bildet så ble resultatet vakkert, fargerikt og fristende.Smaken , som du er nødt å ta mitt ord for, var veldig god.

Så flott dette ser ut med grønne wasabiperler

Du ser det vel, mange forskjellige ingredienser.

På gyllen bunn

Det var litt forskjell på hva som ble lagt på fatene. Jeg skal lage en liste over de ingrediensene jeg kjøpte for å lage disse lekre munnfullene. Det er det nærmeste jeg kan komme en oppskrift

Innkjøpsliste

Salmalaks
Avocado
Syltet ingefær
Agurk
Chilimajones
Wasabiperler
Koriander
Sorte sesamfrø
Ponzo-olje
Potetgull
Papadam

Jeg kjøpte salmalaks som allerede var kuttet i små biter. Disse bitene ble dynket i Ponzo(en type soysaus) og lagt til marinering et par timer.
Avokadoen og agurken ble kuttet i biter.
Alt sammen danderte jeg på potetgullflak eller papadam som er en type tynn indisk flatbrød. 1 stk fisk og så legger du på disse forskjellige tingene. Jeg lover deg, smaken blir fantastisk, jeg må gå så langt å si at dette er mat jeg har forelsket meg i.
Allikevel var det noen pluss og noen minus. Potetgullflak var veldig hendig og godt. Papadam var ikke noe lurt, de gikk i oppløsning da fuktige fiskebiter ble lagt på.
Klikk her for å se på flere oppskrifter om fisk, for fingermat her


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?