HAGELYKKE

DEN BESTÅR I Å TUSLE RUNDT, BINDE OPP HER OG LUKE LITT DER

Så snart regnet gir seg og det blir noenlunde tørt i buskene, så er jeg klar. Noe må bindes opp, noe må klippes ned og noe må røskes rett opp. Dette er jo en prosess som fortsetter gjennom hele sommeren.
Utstyret er på plass

Siden været er godt og solen skinner, så blir det til at jeg tar mange og gode hyggepauser og.

De lange greinene på den gamle syrinen var på vei til å legge seg rett ned. Nå er de heldigvis bundet opp på en tilfredsstillende måte.

Rognetreet som ble satt ned i fjor, hadde også fått et litt vindskjevt og skakt utseende. Ikke nå lengere, god støtte er på plass.

Klatrerosene har vokst i alle retninger, nå er de i den retningen jeg vil.
Peonene har gjort sitt for i år. Frøkapsler som får planten til å bruke kraft på forplantningen, de er nå borte.

Marikåpene som er utrolig vakre akkurat nå, de er og utrolig store og legger seg helt uten blygsel utover alt som står rundt. De er nå blitt tuktet.
Den må begrenses

De potteplantene mine som fremdeles sto i pottene sine er nå over i større og bedre forhold. Da holder de seg fine utover resten av sommeren og er ikke så sårbare for tørke.
I det hele tatt har jeg hatt en innholdsrik formiddag, vi hadde til og med tid til lunsj i hagen og.

Utrolig hva godværet gjør med oss mennesker.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?