1 SVINEFILET KOM UT AV FRYSEREN

MEN HVA SKAL JEG GJØRE MED DEN?


Selvsagt skal jeg lage mat, men den er jo så mild i smaken og gjør lite av seg. Her er gode råd dyre. Denne fileten trenger hjelp. Tidligere har jeg prøvd på å fylle denne med forskjellig krydder fyll. Den ideen vil jeg prøve denne gangen og, så jeg går i gang med å sjekke skuffer og skap for  å få noen ideer.
Jeg fant en halv boks Philadelfiaost, 1 hg  Serranoskinke, flere sorter urter og ideen er klar. Ostefyll inne i fileten og skinke rullet utenpå.






Den ble ganske flott
Oppskrift
1 svinefilet
1 pk spekeskinke
plastfolie
tannpirkere uten mentolsmak


Legg ut på benken plastfolie med samme lengde som fileten. Legg skinkeskivene utover som takstein. Passer du på at de kommer samme vei så lager de et fint mønster.
Oppskrift på fyll

ca 70-75 gr Philadelfiaost
1 fedd hvitløk
1 kvist estragon (basilikum)
knivsodd salt

Urten og hvitløken finhakkes og alt blandes godt sammen. Fileten dele på langs, ikke skjær helt gjennom, den skal kunne lukkes som ei bok. Fordel fyllet og lukk boken æææ, jeg mente fileten.
Rull skinkeskivene rundt fileten med hjelp av plastfolien, fjern den og fest skinkeskivene med tannpirkere. På grunn av saltet i skinka trenges ikke salt og pepper.
Legg hele pakken på alu-folie i ildfast form, inn i stekeovnen.
180C i ca 20 min
fine skiver ble det og
Dette ser jo ganske flott ut og jeg kan love deg at de smakte veldig godt. Jeg serverte med en potetpure, grønne bønner og en paprikasaus.
Klikk her for flere svinefileter

Det var en av de bedre søndagsmiddagene.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?