KYLLINGWRAP

MAT TIL Å TA MED I HANDA ELLER SPISE MED EN GANG

Hvis jeg tenker tilbake til de fjerne tider da jeg gikk på jobb hver dag, da var mine matvaner en smule annerledes enn de er nå.
For eksempel var det ganske viktig å ikke bruke for lang tid på å lage det som skulle spises. Når sulten river etter en lang arbeidsdag, da måtte maten komme ganske fort. Slik er det selvsagt for alle som kommer hjem fra en arbeidsdag.
Et av mine forslag til rask, sunn og smakfull mat er kylling-wraps.


Med salat og rømme


Oppskrift på wraps
for 2 personer


1 ss tacokrydder
2 kyllingfilet, i biter
ca. 2-3 ss naturell smøreost
2 fullkorn tortilla lefse (stor)
2 salatblad
4 skiver rødløk, i ringer
4 skiver paprika, i biter
8 skiver agurk1 tomat, i skiver


  1. Krydre kyllingen og stek den i litt olje i 2-3 minutter.
  2. Smør smøreost utover tortilla lefsa og fordel grønnsakene over.
  3. Legg de ferdigstekte kyllingbitene på toppen og rull sammen til en wrap.
Denne er laget med kylling, men både røket og gravet laks, roastbeef, bacon eller hva du liker best og finner i kjøleskapet. Osten kan selvsagt byttes ut med rømme eller creme fraishe. Grønnsaker og urter kan også tilsettes etter smak.

Uansett så er dette en av de beste hurtigmatene jeg vet om. Med et friskt glass øl ved siden av er det ikke mye som slår dette.
Må bare si det mens jeg husker det, dette er matpakken over alle matpakker.

Med skinke
Vil du se flere oppskrifter med kylling så klikk her. Eller annen fingermat, klikk HER

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?