HVEM TRENGER TRENINGSSENTER NÅR MAN HAR HAGE

DET ER ET HARDT FYSISK ARBEID DISSE FØRSTE VÅRUKENE



Spesielt når jeg er kommet litt på etterskudd fordi jeg reiste til Hellas og koste meg i stedet for å ta den første grunnjobben. Deretter ble jeg syk i 2-3 uker og hagen grodde og grodde. Den hadde det vel egentlig helt fint, men så kom jeg meg på bena og trodde at plener skulle klippes, ugress skulle fjernes, hagemøbler skulle vaskes og nye bed skulle anlegges. Det var planer i øst og vest. Da kom regnet, ikke misforstå, regnet var veldig nødvendig, men det kom litt på tverke for meg.
Hvorfor ble det sånn at man må vaske hus og heim utvendig???
Det er derfor jeg er litt på hæla nå, den jobben som kunne fordeles utover mange uker fikk vi det travelt med.
Vi har kjørt 10 sekker med hageavfall på avfallsdeponi, der komposterer de og lager jord.

Dette er det nyvaskede uthuset. Vi har mer hus og vaske, men det er tungt og nå blir det pause i alle fall over helga. Hvor kom det fra det derre med å vaske hus utvendig? Kan huske at i de fjerne... stadig fjernere 80-åra, så snakket ingen om sånt. Er det luftforurensning eller stedet jeg bor på?  
Alt av hagemøbler er ennå ikke kommet ut av lager, da skal det og vaskes.

Dette bedet har jeg store forventninger til

Dette er det siste tilskuddet til steinsetting og nyplanting. Flisegulvet er laget for å sette en parasoll på, Wisteria klatrer oppover plankegjerdet, det blir nok ikke blomster i år, den må nemlig beskjæres hardt for å få blomstringen  i gang. Den har bare sin andre sommer her, den skal få fred i år, men bare vent til neste sommer...Ei blåaktig gresstue er en nyanskaffelse.
Helt nede ved jorden vokser en liten lavendel og en ridderspore som har overlevd sneglenes spiseorgier.
Tilslutt står den blåaktige gresstusten, den skal bli en flott gresstue, bare ca 50 cm høy. Det som gjenstår der er å kjøpe mer jord, gjødsle og rydde, så er jeg fornøyd.
Men trening og turer klarer jeg ikke nå når det er så mye hard jobbing i hagen. Dette går jo over, jeg jobber ikke like hardt hele tiden. Når alt er klart, da tar jeg hageferie, med tekopp, bok og kanskje en treningstur.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?