ANANAS OG KOKOSKAKE

PÅ ET BAKERI HADDE DE EI SÅNN KAKE. JEG PRØVDE Å GJENSKAPE DEN HER PÅ KJØKKENET.

Jeg fikk til ei nydelig kake, men den var rett og slett helt annerledes, og det var jo helt ok.
Det jeg fikk var ei kake som smakte så spesielt godt, som var så saftig og etter 4 dager i plast, så var den slett ikke tørr. Tvert imot fremdeles saftig og fin.
Dessverre fikk jeg og ei kake som også så veldig alminnelig ut.
Den typen som ikke frister veldig mye med utseendet, her må man vite hva som gjemmer seg av smak.


Du skjønner hva jeg mener?
Men som vi vet, utseendet er ikke alt.
Smakspanelet har forbydd meg å legge denne kaka i fryseren. Han regner med at han vil ha den til ettermiddags-kos fram til den tar slutt. Han liker ikke kokos har han sagt. Vel, denne gangen gjør han det.
Altså, alt i alt ei vellykket kake, bare ikke den jeg ønsket meg. En lærdom kan jeg trekke, ananas og kokos er en smaksblanding som er som laget i himmelen. Det kan vel være at jeg utforsker disse smakskombinasjonene videre. Men først får vi spise opp det vi har.

Oppskrift
225 gr smør
225 gr sukker
3 egg
125 gr hvetemel
2 ts bakepulver
100 gr kokosmasse
1,5 dl finhakket ananas (silt)
Sukker og smør piskes hvitt og luftig. Start med veldig mykt smør. Eggene haes i ett etter ett, rør godt mellom.
Sikt inn hvetemelet og rør inn kokosmassen. Ananasen må være finhakket og  vær nøye på å sile, presse saften ut.
Bland ananasen inn og stek i liten avlang, eller liten rund form.
Forvarm ovnen 175 C  på nederste rille, i 30-40 min.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?