NÅR SØNDAGSVÆRET IKKE FRISTER TIL EN TUR,

DA KAN MAN NYTE TURLIVET PÅ EN ANNEN MÅTE MAN KAN GJENOPPLEVE TURER SOM HAR VÆRT.


Dette er bilder som bare er 5-6 uker gamle. 
Den faste onsdagsturen på ei av strendene langs kyststien. Dette var mens naturen ennå hadde farver og blomstene var der og bærene ikke hadde blitt modne ennå.


Bjørnebær

Bjørnebær som venter på å modnes mot steinene. Naturen gir utrolig vakre motiver.


Rognebærene ser helt klare ut
De er jo ikke mindre vakre og dekorative der de henger. De hang ikke høyt engang.


Blåklokker og ryllik

Så kom kontrasten. Langs samme sti, bare 10 meter videre, der sto Blåklokker og ryllik. De svaiet svakt og fikk meg til å tenke på høysommer. 
Kontrasten til de høstfargete  og nesten modne bær var overraskende, synes jeg.
Furua står ved vannkanten

Tiden og vinden har nesten laget en skulptur. 
Enda ei furu, denne står på Nalumstranda
Furua har så stor variasjon i måten å vokse på at det er en sann fryd. 
Det samme treet

Da jeg rygget bort, fikk jeg et annet inntrykk. Fantastisk skue. 
På den turen klarte jeg ikke å gå noe særlig, men du verden for et utbytte jeg hadde allikevel.

Enda et furutre
Så har jeg noe jeg vil vise dere. På et plantesenter i sommer tok jeg dette bildet.
Her har ikke naturen hatt mye den skulle ha sagt. 
En menneskeskapt skulptur fra ende til annen. Artig og vakker den og på sitt vis. Furua lar seg forme.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?