SÅ VAR DET DE FORBASKEDE SMÅKAKENE IGJEN

HVORFOR MÅ JEG ALLTID LAGE DEM SAMTIDIG MED ANDRE TING?

Jeg hadde kanskje vært mer heldig med småkakene om de ikke ble laget samtidig som jeg prøvde å lage to, tre andre ting.
Som om ikke havreflarn er vanskelig nok å få ordentlige, selvsagt ble de litt for brune, egentlig brente. 
Så ergerlig, men når selskapet skal stå samme kveld, da er det ikke mange valg. Man fjerne det som er brent  og håpe der er nok bra kaker igjen til litt sprøtt på tallerkenen sammen med sjokolade-moussen.


Smakspanelet syntes de var akkurat midt i blinken

Oppskrift
75 gr smør
1 dl sukker 
1 dl hvetemel 
1 dl havregryn
2 ss lys sirup
1 ss melk
1 sitron revet skall

Smelt smøret, ha alt det andre i. Sett små klatter utover stekepapir og stek på 180 C. 
Jeg syntes de fløt for mye utover, og vil nok tilsette ca 0,5 dl hvetemel neste gang.
Utrolig nok ble de et bra følge til desserten. Du vet det er ofte godt med noe som knaser til en myk dessert.
Som sagt jeg får prøve å skjerpe meg. De så ikke bra ut!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?