DE SMÅ TEGN

Det er omtrent nå det begynner, suget, suget etter mild luft, svulmende knopper, grønne spirer, kort sagt våren.
Jeg jakter i skogen, uten særlig utbytte, jeg jakter i fjæra, der finnes iallefall en anelse med dufter, fugler og lys som vekker optimisme. Jeg tar og jaktrunder i hagen. Jammen var der litt å se. Ikke mye, men nok til at jeg blir som lerka:" då trur ho på vår med ein einaste gong"

Vinterrose
Den utrolige Hellebourus, De mest slitte blomstene har stått helt siden i november. 


Hva den blomsten tåler....

Tenk at dette underet skjer under snøen, den bare venter på et streif av sol. Pur lykke for meg.


Se det lille sneglehuset 

Håper den snegla er død, trenger ikke flere som spiser planter, men det er vel å vente for mye. Naturen går sin gang og sneglene med den. Snøklokkene er i det minste klar for å springe ut, de er vakre selv nå.


Denne Helleborusen har burgunder blomster.
Den blomstrer senere, uti mars. Som dere ser knoppene har gjort seg klar i frossen jord og under snø. Selv knoppene er vakre. 
Magnoliatreet i hagen trengte å beskjæres, de kvistene ble tatt inn og har blomstret flittig i stua mi siden i januar. Det var et visst overskudd av kvister, så noen havnet i Bodø i en stue der. Fraktet i bunnen av en koffert. 
Lubne knopper
Det blir vakre lilla blomster som lyser opp i stua på denne tida.
For å komme videre, klikk her.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?