FINGERMAT, COCTAILBITER ELLER NOE TIL VÅR UKENTLIGE APERITIFÈ

KALL DET HVA DU VIL, MEN GODT SKAL DET VÆRE OG HELST KLE EN LITEN ALKOHOLHOLDIG DRIKK

Alt fra et enkelt glass hvitvin, musserende eller sterkere saker som f eks Margerita eller en Calvados. Vi bruker ofte å ta et et glass mosell, men søte drikker som cola eller annen brus er ofte så søt at de kamuflerer andre smaker.

Det vil jeg jo ikke, jeg er jo opptatt av at mat smaker godt og at de som spiser den får en god smaksopplevelse.
Derfor ble jeg litt fornøyd med disse små godbitene.
Klar til å stekes


3-4 cm godbiter
Oppskrift ca 3-4 pr person

12 små pølser 
6 baconskiver 
ca 2 ts brunsukker
12 trepinner 
bakepapir

Stekeovnen på 210 C i ca 8-10 min. 

Jeg hadde noen hermetiske pølser som het coctailpølser, det var medisterpølse. De brukte jeg, men du trenger ikke det, fine små pølser fins i butikkene.
Jeg rullet 1/2 baconskive rundt hver pølse, festet med trepinne, la dem på bakepapir og drysset litt brunsukker over.
Dette smakte utrolig godt, søtt, salt og røkt var en flott kombinasjon, men du vet, det er ikke hverdagsmat.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?