TENK AT JORDBÆR, MARENGS OG FLØTE SAMMEN, HAR ET EGET NAVN?

DET VISSTE JEG IKKE, MEN HAR NÅ FUNNET DET OMTALT SOM "ETON MESS"

Det er nok egentlig bare enda en måte å få i seg mest mulig bær på.
Det var forresten hos tv kokken Gordon Ramsay jeg hørte navnet for første gang. 
Det var ikke hos ham jeg for første gang kom borti det. Jeg mener, har du jordbær og fløte, så har vel mange av oss eksperimentert oss fram til en marengs med jordbær og krem, ikke sant?
Det eneste vi kanskje ikke har har er et fornuftig navn på blandinga, eller mess som på norsk betyr noe slikt som rot.
Både voksne og barn liker dette


Hvis du ikke allerede har smakt denne lekkerbisken, så kan vel bare utseende si noe om hvor deilig dette smaker. Hvis vi skal snakke om rot(mess), så er det jo det det blir så snart du setter skjea i dette og prøver å spise det.
Opprinnelig var dette en dessert med jordbær som jeg har sagt. Jeg har en snev av matintoleranse. Jordbær er ikke på min meny, men bringebær er.
Denne fantastiske desserten smaker like godt med bringebær som jordbær. Lurer egentlig på om ikke blåbær også hadde vært knakende godt.

Oppskrift
jordbær/bringebær
fløte 
sukker
pikekyss el marengs

Jeg sett noen har pisket kremen med litt sukker, blandet i bær og knust marengs. Fylt dette i dessertskåler og servert. Det går fint an, lever jo opp til navnet "Eton mess". 
Det ser allikevel litt bedre ut når du stabler det litt organisert, slik jeg har gjort her. 
Alle har sin smak og alt smaker like godt.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?