SJOKOLADEBOLLER ER IKKE JULEKAKER

DET MENER JEG FAST OG BESTEMT.

Det betyr ikke at jeg ikke lager det til hver jul, jeg gjør jo det. 
Etter ønske fra unger og voksne i familien. Når sant skal sies så er det jo ingen mening i å holde på tradisjoner bare for tradisjonene sin del. Vi tilpasser oss etter hvert som årene går og lærer nye ting som vi liker og får det til å passe hos oss. Slik er det vel for de fleste. For meg er det viktig at det vi holder fast på er det familien liker og føler seg komfortable med.
Altså blir det sjokoladeboller.
Vakker mønster
Oppskriften jeg fulgte i år var slik:
150 gr delfiafett
150 gr kokesjokolade
1-2 ss sterk kaffe
2 egg
200 gr melis
1 ts vaniljesukker
Puffet ris

Smelt delfiafett sammen med kokesjokoladen. Jeg blandet lys og mørk sjokolade fordi familien liker det sånn. Ha i sterk kaffe for å få fram sjokoladesmaken. 
Pisk eggedosis.  Hell fett og sjokoladeblandingen over i eggedosisen, bland godt, så har du så mye puffet ris i som du vil ha.
Sett denne røra med skje på et bakepapir eller i muffins former. Det siste er best, det er litt klissete å spise.

Enda litt kliss og søtt til jul, jammen skal vi kose oss.
Sjokoladeboller så langt øye kan se.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?