PUST MED MAGEN, TA KONTROLL OVER PUSTEN

DET ER DET BESTE RÅDET JEG VET OM NÅR DET GJELDER STRESS

Enten vi snakker lillejulaften eller vi er et helt annet sted. Stresset kan få helt kontroll på kroppen min. Panna rynker seg, munnen blir stram, skuldrene opp under øra, pusten går omtrent bare fra strupen og opp....Er det noen der ute som kjenner seg igjen?
For oss som fort får det sånn, litt mental trening i å gi slipper ikke bortkastet. Yoga og Pilates gir øvelse i å kontrollere pusten.
Derfor har jeg satt meg ned for å repetere det jeg kan og husker av slike ting, selv om stua flyter og maten ikke er klar og gjestene dukker opp før eller senere. Sagt med en klok mann: "Je puster på ei lita stund ".
kontrollert kaos

Slik ser det ut akkurat nå, ikke særlig hyggelig. Verst er det med solskinn inn av vinduene. For en nordlending er det tungt å svelge. Det fins verre ting, regn og storm for eksempel som det er nok av andre steder. 
Da tror jeg at multepannacotta venter på å bli laget av meg.
Ei riktig god jul til alle som er innom.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?