BLOMKÅL KAN GODT KOMME TIL NYTTE HER


 NÅR MAN FINNER FINE TORSKE LOIN  I BUTIKKENE
Blomkålen sees jo nesten ikke...


Den flotteste biten av torsk, benfri, skinnfri, delikat pakket og til en grei pris. Det fant jeg i en butikk her om dagen. Skal ikke mer til for å muntre meg opp.

Det er allikevel ikke noe nytt med stekt eller kokt torsk, men det bli veldig drøy mat på denne måten. Ser at vi klarer vi oss med bare et stykke på tallerkenen av denne typen fisk.

Denne gangen serverte jeg med små mandelpoteter, sprøstekt bacon og en 
blomkålpure. 
En litt trist blomkål i kjøleskapet var grunn god nok til å lage denne pureen.

Fremgangsmåte:
1 lite blomkålhode
ca 2 dl H-melk
1 bit hvitløk
1 klatt smør
salt/pepper
Blomkålbuketter og stilken i biter kokes i melka til blomkålen er mør. Pass på at melka ikke brennes i bunnen av kjelen.
Deretter moser du dette og krydret med smør, salt og pepper.

Et uventet godt tilbehør til fisken. kan nok tenke meg å behandle blomkål på denne måten flere ganger.










Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?