ER DET EN MATPAKKE VI HAR HER??

DU LURER NOK.

Nei og ja, mat er det jo inni, men den skal ingen steder, verken på jobb eller skole. Den skal i stekeovnen slik at fisken inni blir stekt.


Kan jo forveksles

Det er bakepapir jeg har brukt til å pakke inn fisk med. Bomullstråd med fin sløyfe har jeg og laget.
Jeg har alltid brukt aluminiumfolie til å pakke inn mat, grønnsaker og fisk.
Fordelen har vært at maten har beholdt svært mye smak og blitt veldig god og saftig. 
Det er ikke alltid denne aluminiumfolien har sett lekker ut på tallerkenen. Den er varm å ta i og ubehagelig å håndtere. 
Det var derfor jeg ble interessert da jeg oppdaget at skikkelige kokker som har matprogram på TV, de brukte bakepapir

Fenikkel og løk i bunnen
Nå har jeg altså prøvd det. Det er mer praktisk og det er penere på tallerken. 
På dette kjøkkenet er foliens dager talte, jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til den.
Inne i den pakken du ser her er det ørret, finhakket løk og fenikkel, salt pepper og en sprut av sitron.
180 C i 15-20 min, avhengig av størrelsen på fiskestykkene. 
Her er flere fordeler
    
  • ingen varm panne
  • ikke stekefett 
  • Ikke sprut
  • ikke vask etterpå
  • ingen vanske med å regulere temperaturen
  • eller ingen skitten stekeovn
Det er bare fordeler såvidt jeg ser det.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?