PANNEKAKER TIL DESSERT

DET HØRES SKIKKELIG DEKADENT UT  OG ER KANSKJE LITT I MESTE LAGET

Ideen kom som gode ideer ofte gjør, flyvende på ei fjøl. 
Appelsindynkede pannekaker servert med is.

Jeg har jo vært borti flamberte pannekaker, men det skulle det ikke være denne gangen.
Nam-nam
 Oppskrift
Sukkerlake
0,5 dl presset appelsinsaft
1 dl vann
100 gr sukker

Starten var å koke sukkerlake på presset appelsinsaft, vann og sukker.
Kok til sukkeret er oppløst og sett til kjøling.

Så laget jeg en liten pannekakerøre med revet appelsinskall i av en appelsin, litt mye sukker og litt mer fett i enn vanlig. Vi snakker jo dessert!
Ingen får spise mye av dette.

Røra fikk hvile i 1-2 t og så ble pannekakene stekt i ei lita panne, rett før de skulle serveres. 
Vi var bare 4 personer og alle fikk bare ei pannekake hver, så det gikk bra. Arbeidspresset var til å holde ut.

Så var det bare å dynke pannekaka med appelsinsukkerlaken, 1-2 ss på hver pannekake var nok. 
Servert med ei kule vaniljeis, så fikk vi ennå en himmelsk smaksopplevelse i sommer. 
Neste gang får jeg finne fram noe alkohol med appelsinsmak i, slik at jeg kan forsøke å  flambere.
Flere oppskrifter fins her





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?