FRA HAGEN

DETTE MÅ BLI EN LITEN REGNVÆRSRAPPORT

For det er slik tilstanden er i disse dager.
Ærlig talt så er jeg nå på vei til å bli ekstra bekymret, for ikke å si værsyk og deprimert. Skal sommer liksom være synonymt med 15C og regn? Da drukner alle sommerforventningene.
Dette er ifølge meterologene det 4 året på rad, hvor sommeren drypper, sildrer og plasker bort.
Vi er først i juli, vi har altså noen flere sjanser. La det være sagt. Som du skjønner, optimismen råder ikke i vårt hjem, skal jeg heller si i mitt hode.

La dette tjene som en advarsel til dem eller de som ordner med været og slikt. Vi liker det ikke.
For å være praktisk, jeg henter inn bomstene fra hagen, slik at vi kan få litt glede av dem.
Sarah Bernard på stuebordet


Det er ikke optimalt, men skjønnheten lar seg ikke skjule.

 
Blå valmuesøster, den er vakker.
Det er ikke ofte jeg skrytetr av liljene mine, men i år er de flotte. Det er kanskje en ide på de plassene som ble ledige etter perioden vintertilmai og der rosedøden herjet


Du snakker om å lyse i regnet.






Skjærsminen dufter himmelsk nå og kler den gamle klatrerosa veldig godt. I en perfekt verden(den jeg drømmer opp i februar),skulle hele familien nå sitte under syrintreet, drikke avkjølt hvitvin og trekke inn duften fra en skjærsmin mens vi koste oss med synet av nyutsprugne roser.
I virkelighetens verden er familien i jobb og på ferie andre steder. Regnet høljer ned og hvitvinen er varm.

Du får ta mitt ord for det den dufter så man kan svimle


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?