IDEEN OM RÅKREM DUKKET PLUTSELIG OPP

DET VAR VEL ET ELLER ANNET MATPROGRAM PÅ TV.

På BBC sender de masser av den sorten.
I et av programmene snakket de om råkrem, og jeg kom på at det er jo noe jeg kan og noe jeg liker.
Frosne rips er godt til dessert, men med råkrem kommer det opp til himmelske høyder. 
Det krever litt av omgivelsene
OPPSKRIFT
4 egg
2 ss sukker,
1 vaniljestang skrapes for frø, dette pisker du eggedosis av,
2 dl kremfløte, ha i 1 ss sukker og pisk til krem


Bland sammen eggedosis og krem så har du noe som kan serveres til desserter istedet for ferdigkjøpt vaniljesaus. Himmelsk.

Av og til er det en sann fryd å være på et kjøkken, når så enkle midler gir et så godt resultat. Da gleder jeg meg.










Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?