DIETT DAG 7.

ER LITT FORNØYD MED DEN FØRSTE UKA.

Har ikke bestemt meg for om jeg starter om igjen på denne menyen eller lager en ny for neste 7 dagers peoiode. Den nye vekta gav ei opptimistisk melding, minus 1,4 kg! Fornøyd jeg? Bare fornavnet.

Lørdag drakk jeg et glass rødvin, tenker det får være belønning denne uka.
Ellers drikker jeg 1-2 l vann. Jeg lar det stå på benken. Rett fra krana blir for kaldt på denne årstida.
Dagen starter med kaffe og det går alltids med 1 kopp te og i løpet av dagen.

Frokost: Jeg stoler på havregrøtens sunne nærende kraft. Dessuten liker jeg den, men mager yoghurt med gryn og litt bær er og et godt alternativ. En til to skiver grovt brød med magert pålegg kan selvsagt være greit.

Lunsj: Det ble en av de vanlige salatene mine med salatblader, rukkula, tomat, purre og 1 ss kikerter. Dressing balsamico litt salt og en dusj olivenolje. Idag hadde jeg litt kylling til overs fra en middag tidligere. Det ble en mettende og smakfull salat.

Ca 180-200 gr pr fiskestykke

Middag:
Laks eller ørretskiver pakket i folie uten fett, men med salt, pepper, sitron og litt fersk ingefær. Kokte poteter til. 2 små poteter går bra.
Grønnsakene er squash, fenikkel og løk i ei ildfast form, du kan krydre med salt og pepper. Hvis du svir paprikaen og skreller av det brente skinnet, så får du en utrolig søtsmak.
Det kan du gjøre på ei varm stekepanne eller under grillen, selvsagt må du passe det godt, fort gjort å ødelegge.
Denne måten å tilberede grønnsaker på liker jeg godt. Den gir en utrolig god smak, kan varieres mye, gir og masse grønnsakskraft hvis lokket er tett og temperaturen ikke for høy. Det blir og veldig lite kalorier.



Brente paprikabiter smaker så søtt

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?