SITRONSAUS TIL FISKEMIDDAGEN UTE I SPISEKROKEN

DU VET, DEN SOM HETER BELLA CUCINA ELLER FAMILY DINING. HAR OG VÆRT OMTALT SOM MAMMAS KJØKKENKROK


Alt etter hvilket skilt man ser og hvilken vinkel man kommer fra. Det har, til tross for en våt sommer vært mange deilige kvelder her med gode måltider hyggelige mennesker og flotte samtaler.

Denne gangen vil jeg vise fram den fiskemiddagen vi hadde i går.

Torsk med sitronsaus, servert med fenikkel, gulrøtter, nepe og små kokte poteter
Med rotgrønnsaker og en god saus



Smakte himmelsk med et lite glass hvitvin til. Nam, nam sommer i august.

OPPSKRIFT

1 liten løk finhakket,
1 fedd hvitløk
1 liten gulrot
1 potet.
2 dl yoghurt naturell
gurkemeie
Dill
1/2 sitron
salt/pepper

Alt kokes i 12-15 min i lettsaltet vann og moses med stavmikser. Bruk kokekraften til å spe med. Hell over i en bolle smak til med sitronsaft, gurkemeie, salt og pepper. Bland alt og hell dette over fiskefiletene som ligger i ei ildfast form. Du kan bruke hvilken hvit fisk du vil. Laks, ørret og makrell passer kanskje ikke. 
Inn i stekeovnen på 200 C i ca 15-20 min
Jeg serverte med lettkokte fenikkelskiver, gulrotstaver og små neper. Gulrøttene og fenikkelskivene brunet jeg på panna rett før servering bare for å se hvordan det ble. Smakte utmerket. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?