FRISKE URTER ER BEST TIL MATLAGING

EN AV MINE KJEPPHESTER

Alle butikkene som har urtene friske hele året er jo et flott tilbud i nov til april. Senere i sesongen og resten av sommeren har jeg min egen produksjon.
 Først og fremst dem som klarer seg vinteren gjennom. De er først og fremst gressløk, så kommer salvie , mynte, oregano og timian. Har og hatt hell med krus- og bladpersille.


Fra tidligere år uten snegler


Så møter man det store problemet; iberiasnegler!!!
De elsker urter og snauer dem i løpert av en natt. Derfor har jeg lært meg noen knep av ei svigerinne i Kristiansand. Heng dem høyt!!






Det er jo en fin dekorasjon i seg selv, og skulle mostrene prøve sg så har man bedre oversikt enn nede i et bed.

Slik ser det ut denne sommeren. En hel liten urtevegg. Den kan jo bli ennå større, men nå har jeg det jeg trenger. Koriander, mynte, persille, 2 typer og timian.
Gressløken står ennå i bedet sitt, der har jeg og satt ned hvitløkbåter som vil komme utpå sommeren til neste år med flotte hvitløk.
Gleder meg. Det er jo en fin dekorasjon i seg selv, og skulle mostrene prøve sg så har man bedre oversikt enn nede i et bede


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?