Å STEKE STEINBIT

Fredager er det tid for et lite og hyggelig måltid

Må ikke ligge for lenge
1-2  fiskestykke til oss hver og litt ekstra godt tilbehør så er vi straks i mål. Nå ja et glass vin til er heller ikke å forakte.

I dag stekte jeg 3 stk stenbit og brukte smør i panna for å få litt farge på.
Panna var god og varm og smøret begynte å bli brunt da fisken kom i. så satte jeg ned varmen til middels.
La fisken ligge i ro på den første sida til den er god og brun ca 3-4 min.
Snu fisken og øs litt av fettet over under steking. Nå kan du og salt og peppre litt.
Viktig å vite: fisk blir fort for mye stekt, da blir den tørr. Når du tar fisken av panna vil det fortsette å steke inni noen min etter at den er tatt av varmen. Fisk skal være saftig inni.
Saften av en sitronbåt over er også ekstra godt på fisk.
Det er bare på prøve seg fram, men jammen smaker det godt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?