ROASTBEEF

DET ER MANGE ÅR SIDEN JEG LÆRTE Å LAGE ROASTBIFF.

Ovnsklar






















Det har jeg hatt mye glede av. Servert både kaldt og varmt, som pålegg og til lunsj og middag.

Dette kjøttstykket har jeg surret, rullet i krydder, så brunet jeg det på alle sider.
Legges så i form med lokk inn i stekeovnen på ca 200 C.

Alt etter størrelse og hvor rød du vil ha den, varierer du steketiden.
Denne er ca 1,2 kg og
den stekte jeg i omkring 30 min.

Husk la streken hvile 15-20 min før du skjærer i den.
Tilbehørtips vil du finne her
Flere oppskrifter, klikk her.
Mer lunsj, klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?