JEG ER GLAD I KYLLING


MEN DET HAR DU KANSKJE SKJØNT

Det dukker veldig ofte opp på vårt  bord.
Det aller beste synes jeg er hvor mange variasjoner man kan lage av en stakkars filet eller hel kylling.
I dag hadde jeg fileter, de ble lagt mellom to ark med gladpack og banket forsiktig flatere.
På forhånd hadde jeg laget en pasta av moset hvitløk, finhakket fersk timian og revet ost, parmesan smaker godt, feta og mozarella kan godt brukes.
Dette la jeg på de flate filetene og rullet dem sammen som ei pølse. For at de skulle holde fasongen bant jeg bomullstråd rundt.
Så stekte jeg dem på panne i ca 30 min på passe temperatur slik at de ikke ble brent, men fikk ei fin stekeoverflate.


Ser ikke dette bra ut da?


Servert med frisk salat og ris er dette slankekost. Lager du en saus til blir det straks noe annet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?