BUTTERDEIG PÅ UENDELIG MANGE MÅTER

VI FYLLER OG PRØVER 
Kjevle ut plater av butterdeig. Ta så mange du trenger. Prøv å beholde fasongen på platene, da er de lettere å lage puter av.
 Finhakket spinat smeltet i panna, pinjekjerner brunet i panna, finkhakket krydret spekepølse (Choritso el. lignende)Finhakket shalottløk og Chevre, hvitløkpure.

Klar for ovnen


Dette er det fyllet jeg fant fram til den dagen, avhengig av hva jeg hadde i kjøleskapet.


En fristende stabel
Hvitløkspure lager jeg i morter, hvitløksbåter med litt salt som gjør det lett å mose hvitløken. Spinaten rasper jeg litt muskatnøtt over, også en fin smaksforsterker, men vær forsiktig blir fort for mye.

Håper du kjenner at dette kan brukes til å løfte en hverdag. Vegetarmat hvis du tar bort pølsa.
Klikk her for flere forretter

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?