DESSERT I SAMARBEIDETS ÅND

ENN SÅ LENGE HAR JEG ET OVERTAK NÅR BARNEBARN SKAL UTFOLDE SEG PÅ KJØKKENET.

Jeg kjenner at det bare er et tidsspørsmål til jeg er satt på sidelinja.
Når han vil lage sjokoladefondant og jeg ikke har et fnugg av peiling og praktisk erfaring med akkurat det. Tynn is sier jeg bare.

Vi sjekket tine.no og brukte ei oppskrift vi fant der. Den doblet vi og brukte kirsebær i stedet for fløte.











50 g mørk sjokolade

50 g TINE Ekte Meierismør
2 egg
0,5½ dl sukker
0,5½ dl hvetemel
200 C i 6 min varmluft

Jeg ble anbefalt å bruke semulegryn til smøring i formene.  FEIL!! Fondanten smakte av semulegryn. Mye lurere å bruke kakaopulver.
Kirsebær var for slapt i smaken, bringebær hadde vært bedre og vi hadde litt lite røre i formene.

Det positive var at de ble perfekt stekt.
Vi prøver gjerne igjen, med et så velvillig smakspanel.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?