GELE RETT FØR JUL

DET VAR DA JEG LAGET BASILIKUMGELE
Etterpå var jeg ikke helt fornøyd med resultatet, litt for lite basilikum. Den var slapp i smaken rett og slett. Ideen var god, så jeg skal legge inn oppskrifta og prøve igjen.
Og her har du den forbedrede utgaven:

Oppskrift på Basiliumsgele 
1 bunt basilikum
3 dl vann
100 g sukker
3 plater gelatin
Sitron
• Bløt gelatinen i 10 min
• Kok opp sukker og vann, avkjøl og kjør med blender til irrgrønn suppe
• Sil, ha i smeltet gelatin, smak til med sitron
• Hell i en stor flat form. når det har stivnet kan du kutte i de bitene du trenger.Denne geleen vil ikke vøre noe selvstendig rett. Men et godt tilbehør  som fremhever og løfter feks pannacotta med bare vanilje eller multer. Denne passer der.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?