MIDDAGER

DE KOMMER SÅ FORT ETTER HVERANDRE SOM BARE DET,

De fleste av oss har en hver dag. Det betyr en alvorlig belastning på fantasi og oppfinnsomhet hos oss som føler ansvaret for å holde den tradisjonen igang.
Da er det jo greit å finne ut hva andre driver med. 
Slik ordnet jeg med en svinefilet her forleden.



Det greit om du liker hvitløk, men gjør du ikke det så er ideen god likevel. Endre innholde på fyllet så får du din foretrukne smak.

Mitt forslag

Oppskrift
1 svinefilet
Timian
2 fedd hvitløk
1 ss maldonsalt

Timian, hvitløk og flaksalt støtte jeg i morteren. Så splittet jeg fileten på langs, Smurte blandinga utover, hele brettet kjøttet sammmen og surret bomullstraåd rundt for å holde dette på plass under stekinga.
Tror du dette smakte godt? Det passet hos oss.
  • Kremost blandet med soltørkede tomater, sjalottløk
  • Fetaost blandet med choritzopølser
  • Kremost blandet med baconbiter
  • Blåmuggost blandet med basilikum
  • Uten kremost, men en blanding av alle disse
Sm du skjønner så fins det veldig mange muligheter
Dette kan bli en kjempe fin fest middag. Husk salt og pepper. 
Det passer godt å server med en soppsaus og grønnsaker.

Dette passer fint til meg, det er noe helt eget med mat som er enkel og lett å lage.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?