GRØNNSAKER I FORM


Søndager starter alltid sakte hvis jeg får bestemme.
I dag bestemmer jeg og alt går sakte.
Tenker litt på den gode grønnsakforma jeg brukte til den enkle middagen vi spiste i går.
Det er jo bare å kutte squash, tomater, brokkoli og purre i generøse biter.
Ha i ildfast form med lokk. 1-2 ss olje, salt og pepper  helles over.
180 C i ca 30 min
Serveres til alt fra koteletter, kjøttkaker og fiskekaker. Grønnsakene blir helt myke, men utrolig smakfulle. Krafta som samler seg i bunnen fungerer fint som saus. Uvanlig mager mat til meg å være. Smaksopplevelsen er spesiell.

Dagen i dag kan jo bli litt annerledes. Hvem vet.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?