HAR DU HØRT UTTRYKKET RUB-A-HUB?

DET ER NOK SIKKERT FORDI JEG IKKE ER SÆRLIG OPPHENGT I GRILLING AT DET ER NYTT FOR MEG.

Det er altså bare en spesiell krydderblanding, men spesielt for kjøtt som skal på grillen.Helst kylling og svinekjøtt.
Uten grill er min løsning å kjøpe koteletter, krydre dem og legge dem i en aluminiums form og legge dem i forvarmet ovn, steke dem på høy varme ca 30 min.
Ser nesten ut som gullstøv
Oppskrift

5 ss paprikapulver
2 ss salt
2 ss chilipulver
2 ss brunsukker
1/2 ts malt pepper 
1/2 ts malt hvitpepper
1 ss oregano
1 ss hvitløkpulver
1 ss løkpulver
1 ts cajennepepper

Bruk nøyaktige mål. Bland alle ingredienser godt i en bolle og ha det over i en lufttett beholder.  I denne behoderen kan du oppbevare blandingen Lager du dobbel porsjon har du for resten av grillsesong.
Gni det du trenger godt inn i kjøttet. De kokkene som driver med dette "masserer" krydderblandingen inn i kjøttet. 

Når det gjelder grillmat og krydder så er jeg ingen ekspert, denne oppskrifta er hentet fra en amerikansk grillmester Craig Whitson.

Så må jeg si noe om ny og gammel blogg.

Det blir kanskje litt forvirrende når jeg hopper fram og tilbake mellom den gamle og nye Bloggen. 

Jeg skal forklare. Det startet med at jeg ønsket meg en ny blogg som kunne avspeile min nye livssituasjon. Det har også vært litt vansker med å ta seg fram på denne bloggen. Jeg har jo gått inn i et ferdig laget system som gir litt muligheter til egen organisering, men bare i begrenset grad. 
Det har ikke heller vært mulig å tjene penger på denne bloggen, noe jeg virkelig kunne ønsket meg. 

Altså jeg kikket meg rundt og fant dette som het Simpelsite som tilbød gratis blogg. Flott tenkte jeg, men så flott var det ikke. Tilbudet viste seg først og fremst gjelde små bedrifter som ville øke kundekretsen sin. Skulle jeg ha noe nytte av dette så måtte jeg også betale pr. mnd....ganske mye.

Vel det var jo et ærlig forsøk. Nå er jeg tilbake på gamle tomter


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?