HAVREKJEKS MED KOKOS

NOE SKAL MAN JO SKYLLE KAFFEN NED MED

Dessverre så blir det fort for mye søtt og munngodt. Kanskje kjeks er en passe munnfull med et litt svakt alibi av sunnhet med havregryn og kokos.
Det er heller ikke akkurat et minus at de smaker veldig godt.
Noen damer skal ha styremøte, de samles i vår stue og de har så mange saker og så mange papirer og permer. Du skjønner at det må bli litt kjeks til kaffen da.
Kanskje de ble litt lite stekt og?

Oppskrift
250 gr sukker
250 gr smør
3 egg
250 g havregryn
250 gr hvetemel
2 dl kokos
3 ts bakepulver

Pisk mykt smør og sukker til smørkrem. Pisk eggene et etter et. Bland de tørre ingrediensene sammen og rør deretter inn i smørkremen.
Kjevle ut deidgen med ekstra mel og stikk ut runde kaker i passe størrelse. Kakene legges på bakepapir dekkete stekeplater. Du får ca 60 -64 stk

Stek kakene i forvarmet ovn på ca 200 C i til de er gylne ca 10-15 min. Avkjøles på rist.
Denne oppskrifta fant jeg blant mine gamle skrifter. Som sant er, og det skal det jo, så var de litt vanskelig å jobbe med. Deigen var litt for klissete når de skulle kjevles. Har kanskje sagt noe om det før, jeg og småkaker klarer ikke alltid å finne ut av det med hverandre.
Etter at en av mine dyktige søstre forbarmet seg over meg, har jeg fått en bedre og vel prøvd oppskrift som jeg skal dele ved neste korsvei.
Klikk her for flere småkakeoppskrifter



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?