HAR DU HØRT UTTRYKKET EN VARSLET KATASTROFE?

NÅR MAN BEBOR ET GAMMELT HUS, DA ER DET LITT AV HVERT SOM ER EN POTENSIELL KATASTROFE.

Det "vaktmesteren ", du vet han som og er smakspanel og generell støttegruppe, det han har vært mest urolig for, har skjedd.
Vask og avløp fra kjøkkenet gikk tett. Hvorfor er vi ikke sikre på, men i et hus som er ca 130 år gammelt, så sier det seg selv at det lurer noen katastrofer. Noen av avløpsrørene er like gamle som huset. Hvor mange avleiringer som gjemmer seg der, det kan vi bare fantasere om. Eller nei, det orker vi ikke.
Vi har forsøkt å holde et ganske strengt regime med hva som slippes ned i kjøkkenvasken, vi har hatt runder med Plumbo og fettløselige midler, spylt ned etter alle kunstens regler gjennom rørene med jevne mellomrom.

Allikevel var det full stopp i morges.


Ser ikke så verst ut
Takk og pris for at "Vaktmesteren" ordnet. Vi har nemlig en klar arbeidsfordeling når det gjelder sånt hos oss. Jeg går på kafe med venninner. Han  snakker med naboen som har erfaring, tenker og staker, spyler og skyller. Det kan kanskje være mulig at han banner. Men da gjør han det nok på sitt forsiktige sørlandske vis. Det er mulig han sier noe sånt som " Nu gir du deg, ellers må jeg bli sint."... Eller noe i den retning. 
På den måten slipper vi unna unødvendig kjefting og språkbruk fra nordlendingen. Som jo egentlig ikke er til noen nytte. Det er bedre for alle at jeg drikker kaffe, spiser rundstykke og har rolige samtaler med venninner mens dramaet foregår hjemme.
Da jeg kom hjem var kjøkkenet stelt og redskapen lå rolig og velordnet på kjøkkenet. Katastrofen avverget.

Kanskje jeg lager en god middag til gubben? Det må bli noe med ris tenker jeg.
Flere kriser, klikk her.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?