SVINERULL I 2016

JA, NÅ HAR JEG VÆRT FLITTIG OG LITT GAMMELDAGS PÅLEGG ER PÅ PLASS I KJØLESKAP OG FRYS.

Jeg har gravet laks(ørret), alt etter hvilken fisk som var tilgjengelig i butikker. Jeg har lagt sild i lake, krydret, rullet og kokt svinerull. Krydret, rullet og kokt lammerull og saltet og kokt lammelår. Litt av en jobb, men det skaffet meg masse julestemning.

Tror du alt blir spist av oss? Nei, takk og pris ikke. En stor familie gjør sitt beste for å hjelpe med spising.
Ett dilemma som må løses hvert år, er dette, vi har lyst på en liten smak,og noen skiver blir borte ved et par lunsjer/ frokoster i løpet av siste uke før jul. 

Slik er det med den legendariske kakebaksten og. Den er minimalisert og skrumpet inn både i antall kaker og antall sorter. Dessuten kjøper jeg noe. på julemarkeder.
Svinerullen liker jeg allikevel best nå den er hjemmelaget. Dessuten er det lettvint å lage den.
Det artige i år var at den ble så fin og hang veldig godt sammen og smaken var av det bedre.
Flotte marmoreringer


Denne fikk meg til å glede meg til julefrokosten 1. juledag. Hvis vi spiser for mye av den nå, så er moroa over før jul for meg.

Da kan jeg konkludere med at åres utgave ble vellykket, men oppskriften jeg fulgte var nøyaktig den samme som før.
Rart det derre, du. Ikke lett å forstå, men slik er det ofte.
Skal ikke trøtte deg med oppskriften på nytt, men klikker du her så finner du den



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?