LUKSUSMUFFINS


FINS DET? JA,  DET KAN JEG LOVE DEG.

Siden det er første gangen jeg lager muffins eller som det heter på "nytt norsk" cupcakes, så syntes jeg det var like godt å ta i litt. Jeg ville ha kaker  som smakte så godt som jeg kunne klare og kaker som så ut som om mesterbakerne hadde vært her.
Du får se på bildene om utseendet besto prøven, men smaken kan både smakspanelet, jeg og dem som var gjester og spiste kakene gå god for.
Det kan jo tenkes at jeg må ha et kurs i å sprøyte på kaker, men jeg stoler fremdeles på at "øvelse gjør mester".




Berre lekkert
 Halve morroa er å se hvor flott kakene ser ut inni...
Så rød som bare det.
Det er nesten sånn at man ikke tør å sette tennene i.



Oppskrift
125 gr smør
2 egg
1,5 dl sukker
2 dl kesam
1 dl kefir
4,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ss kakao
noen dråper rød matfarge(ikke konditorfarge, den er for blass)
1 liten kokt rødbete

Ostekrem
150 gr kremost naturell (Philidelfia)
100 gr mykt smør
300 gr melis
Alt dette røres sammen til en myk og luftig krem som sprøytes over muffinsene i fine snurrer. Kan man ikke sprøyte, så smører man på med kniv og er fornøyd med det. Det fins og mye artig av fargerik strøssel å få kjøpt.


Smelt smøret og avkjøl. Pisk egg og sukker med kesam til en luftig blanding.
Bland inn smør, kefir, og melk. Rødbetene gir en utrolig saftighet til kakene, riv dem på det fineste på rivjernet og bland inn. Sikt hvetemel, bakepulver og kakao i tilslutt. Saften fra rødbeten gjør seg og, bytt ut litt av melken med det om du ønsker
Fyll muffinsformer ca 2/3 full og stek midt i ovnen. 175 C i 12-15 min. Pass steketiden, stekes de litt for lenge så blir de tørre og triste.
Det ble 20 muffins av denne oppskrifta.

Dette er en oppskrift jeg har laget ved å sette sammen elementer fra det jeg kan og fra oppskrifter jeg har fra før. Artig å kunne servere 50 voksne damer slike kaker som smakte så godt og som ble så flotte på se på.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?