PAPRIKASAUS KAN FÅ DE MEST KJEDELIGE OG ALMINNELIGE KOTELETTER TIL Å SLÅ UT I BLOMST.

KOTELETTER ER JO IKKE AKKURAT TOPPEN AV SPENNENDE CUISINE

De er akkurat det de gir seg ut form å være. Allminnelig, gjenkjennelig og litt trauste. Det er dager der det er akkurat det riktige. Det er dager jeg virkelig kjenner at jeg har lyst på en svinekotelett. Helst nakkekoteletter, de er marmorert, blir saftigere og smaker mer. 

Legg til bildetekst
Tilbehøret kan man jo tillate seg å bruke litt fantasi på. Denne gangen var det sausen.  En paprikasaus som fikk kotelettene til å våken til liv. Potetene  likte og godt å blande seg med denne sausen. Den innehold så mye paprika, hvitløk og løk at jeg hoppet over grønnsaker denne dagen.
Du verden for en farge
Oppskrift
2 røde paprika
1 shalottløk
4 fedd eller 1/2 hvitløk
3 dråper balsamico
1/2 buljongterning i ca 0,5 dl varmt vann
ca 1 dl yoghurt naturell
salt og pepper
olje til steking

Kutt paprikaen i grove biter, legg i ei god, varm panne og brun i 20 min. De skal bli brun og karamellisert. Finhakk shalottløk og hvitløk. Legg paprikaen til side, glaser løken sammen med balsamico. Tilsett buljongvannet, kok opp, avkjøl litt og bland alt i en hurtigmikser eller bruk stavmikser til du har en tykk mos. Ha tilbake i kjele, kok opp, hell over yoghurt og smak til med salt og pepper.
Dette var en rask og god saus til hverdagsmiddagen. Full av næring.
Klikk her for flere sauser.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?