HOS OSS SERVERES DET BARE FORRETT I MINE ALLER BESTE ØYEBLIKK

MEN DE KOMMER JO AV OG TIL..... MINE BESTE ØYEBLIKK,...MENER JEG

Ut fra starten her er det ikke vanskelig å skjønne at tankene mine ennå dreier seg rundt noen av de gode matøyeblikkene vi har hatt ved slutten av fjoråret.
Det kommer kanskje av at det ikke er så mye nytt på den fronten i det nye året.
Det dreier seg mest om rester og uinteressante rydde-runder i kjøl og frys.

Men når tingenes tilstand er slik, så har jeg vel lov til å drømme litt og bli litt nostalgisk.
Feks den forretten jeg serverte 5.dag jul. Den var et nytt bekjentskap og veldig god. Elementene jeg brukte var derimot ikke nye. Retten var satt sammen av bare ting jeg har gjort og brukt før. Det som var nytt var kombinasjonene.
Kan jo brukes til så mangt
Oppskrift til ca 4 personer
750 gr poteter
250 gr sellerirot
1 ts sitronsaft
salt pepper
olje til steking

Skrell og grovrasp potet og selleri, press ut overflødig væske. Gjerne gjennom et klede eller ei sikt. Ikke la den stå den blir fort misfarget. Ha i sitron og godt med salt og pepper. Varm opp panna og ha i  godt med olje. Ta en håndfull potetmasse, klem den godt sammen og legg i panna og trykk til ei flat kake med stekespaden. Stek i ca 3-4 min på middels varme, snu forsiktig og stek i ytterlige 3-4 min. 
Jeg laget en til hver gjest, la dem til avkjøling og serverte med: 
Lakserogn
Creme fraish
finhakket rødløk og pyntet med en liten dill eller fenikkelkvist.
Legg til bildetekst


Dette er luksus på lavbudsjett.
Så utrolig enkelt og så utrolig hvor godt poteter smaker når man gjør seg flid.
Denne kommer jeg nok til å bruke flere ganger, mine beste øyeblikk dukker kanskje opp igjen, før vi vet ordet av det.
Klikk her for mer.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?