SØNDAGSMIDDAG

EN GOD TRADISJON VI IKKE TENKER Å GI SLIPP PÅ

Denne gangen var vi heldige og hadde besøk av tre fra den yngre garde i familien. En sønn, en nevø og et barnebarn. Alle tre er unge, kjekke, flinke menn i 20-årene. Klart jeg anstrengte meg for å lage et hyggelig pyntet bord, en smakfull middag og en god atmosfære. 
Det med atmosfæren klarte de godt å ordne seg imellom. Alle kjente ikke hverandre så godt fra før, men de hadde mye til felles, de er sosialt intelligente så samtalen fløt lett. 
Så var høstbordet klart
Hva vi serverte? På grunn av årstiden foreslo jeg fårikål, men dengang nei! Det var ingen stor stemning for det hos de unge menn. Jeg hadde jo et ess i ermet, nemlig nordafrikansk lammegryte og som tilbehør hadde jeg couscous salat. Den falt så absolutt i smak.
Middagen var sterk og smaksrik, så det passet godt å servere en salat av appelsin og koriander som dessert. Den er jo frisk og syrlig/søt, og det er godt i munnen etter fet og sterkt krydret mat.

Hva ellers en høstlig søndag, tur? Ja, men så fikk jeg tid til litt hagearbeid.
Allium og narsisser, dette bli vakkert.


Tidlig en solsøndag var jeg ute for å finne plass til disse løkene. Nå er det bare å glede seg til neste vår. Vilket jeg gjør uansett.
Det var en kort rapport fra hus og hage i avslutningen av september.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?