ROSENE MINE

I JUNI TRODDE JEG AT ALLE VAR DØDE

Men så skjedde det miraklet som alltid skjer utover våren, når bare tiden får virke. Flere enn jeg trodde våknet til liv og har gledet oss utover sommeren.
Denne første her ble litt liten og puslete og har bare gitt 4 roser til nå.

Heritage
Mot en sprukket mur
















Nå ser det ut til at den beste vekstsesongen er over. For tiden foretar værgudene en grundig vask av naturen med dunder og brak. I dag kom det til og med en kraftig haglskur. Det er ikke akkurat drømmeværet for sarte Austin roser. Det er kanskje tiden for å forevige og å nyte på annen måte. Jeg plukker og inn blomster flittigere nå enn for bare 14 d siden.  


Myke former og deilig duft
Charles Austin

Jeg knipser i hytt og pine, det som fanger øyet i øyeblikket.


Kjenner nesten duften gjennom skjermen

Vent det kommer mer, hagen er jo full.


Hvem er egentlig du?


Du spør kanskje om navn? Jeg kunne dem engang, men etter som årene går så glemmer jeg dem. Det er jo ikke sånn at jeg snakker med dem... iallefall ikke ved navns nevnelse. Er nok notert ned et sted. De er alle Austin roser.


Tror dette er Pilgrim

Da jeg lett i notatbøkene mine fant jeg noen av navnene. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?