NOEN GANGER KAN MAN FÅ LYST PÅ EGGERØRE TIL ANDRE AV DØGNETS TIDER.

 ENN BARE TIL FROKOST
MED GRESSLØK


Når jeg lager eggerøre vil jeg ha en kremaktig og myk konsistens.
For å oppnå dette sper jeg med vann ikke fløte eller melk.
Har også skjønt at noen ikke bryr seg med å spe i det hele tatt.
Eggerøra blir da fort hard og tørr.

Til 3-4 personer
Oppskrift:

6 egg vispes lett sammen slik at plomme og hvite blandes godt. Skal ikke stivpiskes
Spe med 1 ss med kuldslått vann pr egg. Visp videre til det har blandet seg.
Salt og pepre etter smak. jeg liker og den lette løksmaken det gir med finklippet gressløk.
Helles i smurt, ikke altfor varm panne. Rør hele tiden mens den stivner. Skal ikke stekes slik at den blir brun.
Hvis du tar den bort fra varmen før den har stivnet helt og lar den stå, så stivner den på ettervarmen.
Du får en myk og smakfull eggerøre som er en pryd på alle frokost og lunsjbord.
Mer lunsj? Klikk her.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?