BUTTERDEIG ER JEG LITT HEKTA PÅ


Den gir så mange flotte muligheter til aperitiff, forrett eller dessert.
Nå har jeg prøvd en ostepai med røkelaks
Smakte strålende og du så lettlaget.

2 plater butterdeig
1 egg vispet
FYLL:
100 gr røkelaks
2 dl revet ost
1 sjalottløk hakket
2 dl fløte
2 egg
frisk gressløk

Ovn ca 220 C
Tin butterdeigplatene i 15 min
Kjevle dem ut, og del hver i fire til kvadrater.
Legg dem i smurte muffinsformer.
pensle med pisket egg
skjær røkelaksen i terninger(gjem noen til pynt)
Bland ost, laks og løk.
Fordel dette i formene.
Bland egg fløte og gressløk.
fordel blandingen i formene.
Pynt med laks og gressløk.
stek paiene i ca 20 min.
Enjoy

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?