NOE AV DET JEG KJØPER OG HAR I BEREDSKAP


 JEG KAN ALTSÅ IKKE LAGE BUTTERDEIG SELV
Men butikken har utmerket vare. Slik ser de ut rett fra pakken. Og slik kan de serveres.
 
FYLL TIL  BUTTERDEIGS PUTER

Kjevle hvert flak i lengderetning forsiktig, til den er ca 20 cm lang, del i ca 6 strimler ca 3-4 cm brede. Legg en liten ts fyll på enden av strimlen pensle med egg (lim) brett over og klem sammen. Nå ser de ut som små puter, pensle med egg før steking midt i ovnen 200 C i ca 12-14 min. Følg med smaker best gyllen
Fyllet
Hakkede tørkede tomater
Matolje
Hvitløk
parmesan

Det blir nytt fyll hver gang, jeg klarer ikke å bestemme meg for hva som er best.
Noen ganger varierer jeg med tint spinat eller corzionpølse, men som sagt dette er ikke ferdig utforsket.
De er og deilig som små desserter med mango eller aprikosmarmelade inni
Da serverer jeg dem med vaniljesaus eller kesam


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?