POTETSALAT UTEN RØMME, KLAR POTETSALAT

KIKK UTOVER KANTEN AV POTETGRYTA DI, DET KAN VÆRE BÅDE OPPLYSENDE OG LÆRERIKT

Mammas gamle servise kommer til sin rett
Jeg kikket ikke lenger enn over grensen til Sverige. I ei kokebok derfra, fant jeg denne salaten. Der heter den Klar potetsalat. Den bruker jeg til kaldt kjøtt, stekt kjøtt, pølser og fisk. Den er til og med god dagen etterpå, om noe er til overs.




Oppskrift
1 kg poteter
1rød løk
1 eple
0,5 dl finhakket bladpersille
1 ss presset sitronsaft
Dressing
2 ss dijonsennep
3 ss olivenolje
1/2 ss hvitvinseddik
1 ss vann
salt og pepper
Kok  potetene ( bruk en fast type)og la dem avkjøle. Skrell og del i biter, finhakk løk og eple. Bland alt med sitronsaft.
Bland dressingen, rør den godt inn og la dette hvile i 30-40 min. De blir best da.

Javel, et smakfullt alternativ til rømme og majones for oss som ønsker ei avveksling fra den smaken.
Klikk her for mer potet oppskrifter.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?