DET ER KANSKJE PÅ TIDE Å OPPSUMMERE

DET KOMMER ALLTID ET TIDSPUNKT DER DET FØLES SOM OM MAN ER KOMMET TIL ET VENDEPUNKT OG AT NOE ER AVSLUTTET


Det er vel omtrent der jeg er akkurat nå. Feriegjester dratt, vaskemaskinen surrer, sola har gjemt seg og en kjøligere luft drar gjennom hagen.
Hva var det egentlig vi gjorde? Utover å bade, og å spise, og å sole oss eller bare skravle? Dagene bare skled avgårde i hverandre.

Familie av alle slag og avskygninger som kom og dro igjen, regn som skyllet ned og stillheten under epletreet før klokka ni når ingen andre hadde tenkt på å stå opp.

Jo, et par dager fant vi fram til klatreklubben her i distriktet og noen fikk mulighet til å bruke klatreveggene der. Vi andre så på og var fornøyd med å vente til de var svette, slitne, fornøyde og klare til å dra hjem.
Hard jobbing

Noen dager hadde jeg min årlige sommerjobb på Midtåsen barnefestival. I år var det Astrid Lindgrens univers som var blitt underholdning med sang, dans og skuespill. Noen må hjelpe til med å rigge scenen før forestilling og å rigge ned etterpå. Salg av billetter og tilrettevisning av publikum er og jobber som må gjøres.
En magisk stemning ved tjernet 

Bak i skogen så vi Ronja Røverdatter, litt nærmere og inn til venstre, der ligger Emils snekkerbod. Den fine broen i forgrunnen fungerte fint som skipsbro for sjørøverpappaen til Pippi. Illusjonene fungerte perfekt, værgudene var i godlune og vi koste oss.

Midtåsen, den gamle boligen til skipsreder Anders Jahre. Et herskapshus inne i en stor park som nå brukes til forskjellige kulturarrangementer. Det er mye vakkert å se i de omgivelsene.
Et spesielt springvann
Det står like ved inngangen.
Hun er i sin egen verden
Den lille piken inne i skogen ser ut som om hun er dypt i sine egne drømmer og koser seg i kveldssola


Når det gjelder sommerens mat så har vi svingt fra nordafrikanske kjøttkaker, bulgursalat, thaikyllingsuppe, karbonader, ribbe og pinnekjøtt. Alle ytterpunkter er tatt med. 
Den jeg koste meg mest med i år var et besøk på nabolagets kinarestaurant. Den som har vært her lenger enn jeg, hvor servicen er god, maten er utmerket og hvor vi kjenner innehaveren og kan slå av en prat.
Legg til bildetekst
Det slår aldri feil, når maten er så godt som oppspist, da kommer kameraet frem. 
Du får ta mitt ord for det, maten var delikat anrettet og smakte veldig godt.
Klikk her for mer

Kommentarer

  1. Koselig blogg. ..også var vi jo på konsert med Halvdan Sivertsen Anne Grethe,i deilig sommervær.
    Anne Elizabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det hadde jeg glemt. Må bli et nytt innlegg i bloggen.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?